vrijdag 25 maart 2016

10 herkenbare momenten voor mensen met hooikoorts.

Lang leve de lente, of toch niet? Natuurlijk vind ik het fijn dat de lente er weer aan komt, maar die hooikoorts erbij... Dus bij deze 10 herkenbare momenten die iedereen herkent als je hooikoorts hebt.

1. De vraag ''Heb je gehuild? Wat is er?'' wil je niet meer horen. Nee je moet nou eenmaal veel niezen, en al helemaal bij de eerste tekenen van het voorjaar.

2. Een pakje zakdoekjes heb je altijd bij je. Soms in combinatie met een neusspray die je een tijdje verlichting geeft.

3. Soms als de zon schijnt, zie je buiten overal stuifmeel liggen. Nee niet weg blazen of vegen! Maar alsnog loopt je neus weer vol.
4. Aan bloemen ruiken? De geur van vers gemaaid gras? Lekker in het bos wandelen? Hatsjoe, nee niet altijd voor mij.

5. Je blijven afvragen of je hooikoorts medicijnen wel echt werken. Want er zijn zoveel soorten tegenwoordig, zowel in de drogist als die de huisarts voor schrijft. 
 
6. Je neus doet zoooo zeer van binnen! In combinatie met hoofdpijn van het niezen, en zere ribben van het niezen... Ugh

7. En dan nog het moment dat je moet niezen, en het niet wil... 
8. Of erger nog: dat je niet kan stoppen met niezen! Auw!
9. En dat mensen dan nog zeggen: ''goh wat nies jij veel''! Ja alsof ik niet wou dat het anders was... Alsof ze het niet snappen...

10. Vaak hebben mensen die last hebben van hooikoorts ook last van andere allergieën, zoals voor huisstofmijt of huisdieren. Maar ook eczeem en andere huiduitslag en irritatie plekjes. Samen in combinatie met hooikoorts, word dat ook allemaal nog een tikje erger. 

Veel van deze dingen horen bijna bij het dagelijkse leven bij mij. Ik heb het vorig jaar zonder hooikoorts medicijnen geprobeerd, maar toch ga ik er dit jaar weer me beginnen, want voor mijn gevoel had ik er niet heftig last van, maar wel langer dan normaal gesproken. Maar tips zijn altijd welkom! En voor de lotgenoten: sterkte!

2 opmerkingen:

  1. Herkenbaar! Ik heb dan vooral last van jeukende en tranende ogen, je wordt er gewoon ziek van dan. En dan hoop je de volgende ochtend weer fris en fruitig wakker te worden, maar meestal is het dan erger

    BeantwoordenVerwijderen