zondag 28 februari 2016

Nostalgie: Computerspellen van vroeger!

Steeds zien we weer spellen van vroeger voorbij komen die bijna iedereen wel speelden op de computer of op een game console. En ook al heb ik niet echt veel van deze spelletjes gespeeld, toch heb ik nog een paar favorieten die mijn kindertijd compleet maakten!
We beginnen met Rollercoaster tycoon! Dit speelde ik altijd bij een vriendin van mij en sinds een tijdje heb ik het spel zelf ook weer op de computer, gewoon lekker ouderwets met een cd-rom, heerlijk!
Ik hoor die gillende mensjes alweer op de achtergrond, de melding omdat iemand de uitgang niet kan vinden en klagende prijzen over een frisdrank!

En dan had je nog dit gave spel die je toen in een dag uitspeelde, en daar heel erg trots op was: Putput red de zoo!
En dan kan Freddi Fish natuurlijk niet ontbreken! Verschillende delen heb ik hiervan gehad en daar kon ik samen met mijn zusje de hele middag mee vermaken. 
En jaaaaren later er pas achter komen dat Freddi Fish een jongen is, wij dachten altijd dat het een meisje was... Huilen, haha!

En ook speelde ik de Sims (1) bij een vriendin thuis, omdat onze computer uit de vorige eeuw destijds (ahum) de Sims gewoon niet aankon.
En maar blijven cheaten met Rosebud en het trappetje uit het zwembad halen... Mooie tijden. Maar tegenwoordig ben ik nog wel bezig met de Sims 3 en dan ook wel met diverse challenges, blijft ook leuk!

En dan mijn grote favoriet voor op de Gameboy: Hamtaro!
Mijn moeder ergerde zich dood aan de schattige geluidjes en gepiep van dit spel. ''Blushie'' en gewoon blijven doorspelen op volle volume. 

Select your player: Toad! Yes Mario kart 64.
Je móest Toad of Yoshi zijn. En weer huilen toen je jaren later erachter kwam dat ook hun jongens zijn... 

En de laatste: Redcat!
Ook hier hadden mijn zusje en ik diverse delen van, zoals met rekenen, biologie, topografie, de taal, iets met dieren, vrij veel geloof ik. Op gegeven moment wist je eigenlijk alle antwoorden al wel, maar toch bleef je het keer op keer spelen ;)

Nou bij deze een kleine greep uit een deel nostalgie uit de kindertijd. Er zijn echt nog zoveel andere spellen die iedereen wel gespeeld heeft, maar dit zijn toch wel de meeste die zijn bijgebleven!

Welke spellen speelde jij vroeger allemaal?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten