donderdag 12 mei 2016

De thee tag!

Deze tag had ik nog niet eerder voorbij zien komen, dus meteen even invullen onder het genot van een kopje thee :) Want ook bij warmere temperaturen is een kopje thee heerlijk!

1. Losse thee of theezakjes?
Theezakjes. Maar misschien mede omdat ik nooit losse thee koop en er ook geen houdertje voor heb ;)

2. Sterke thee of slappe thee?
Ertussenin. Te sterke thee vind ik gewoon vies, welke smaak het ook is en hoeveel suiker je er dan ook in gooit. En te slappe thee? Drink dan geen thee ;)

3. Wat voor lekkers eet je graag bij de thee?
Een biscuitje om erin te dippen, haha! Of juist zoals bij een high tea: een heel wisselend iets!

4. Wat zijn je favoriete merken thee?
Dat is voornamelijk die van Lipton wel, om de piramide zakjes. En die hebben ze ook standaard bij mij op het werk. (dat ik eigenlijk nooit mijn eigen thee smaakjes mee neem...) Maar de verschillende aparte thee smaken van Pickwick neem ik ook nog wel eens mee. 

5. Drink je op bepaalde tijdstippen een specifieke soort thee?
Sowieso elke ochtend in de pauze op het werk en 's middags, dus zo tussen 10 en 11 en tussen 3 en 4. En dan het bovenstaande ;) En dan vaak 's avonds zo rond 8 uur, elke dag weer een andere smaak, anders word het zo eentonig.

6. Noem je drie favoriete theesmaken op dit moment
Winter glow, groene thee met kokos en witte thee met framboos.

7. Uit welke kopje(s) of glazen drink je het liefst thee?
De ene keer is het in een mok met een rendier erop ;) En ik heb van die dubbelwandige thee glazen, die zijn ook wel ideaal en fijn.

8. Waar moet jouw ideale theekopje aan voldoen? (Denk aan groot, klein, dik/dun glas, dik/dun steen)
Zolang ik mijn vingers niet aan het glas of kopje kan branden... Ja het gaat nog wel eens lekker onhandig soms ;) Nee gewoon dat het uuh niet te dun of te dik is. Eigenlijk gewoon daartussenin. Maar op het werk hebben we van die papieren bekertjes, en dan heb ik altijd 2 bekertjes.

9. Welke thee vind je echt niet te pruimen?
Van die sterke zwarte thee, nee bedankt. En mijn vader haalt vaak uit Duitsland van die ''sterrenglanz'' thee ofzoiets, bah bah nee,

10. Wanneer geniet je het meest van een kopje thee?
Als ik dan pauze heb als het druk is op het werk. En als ik alleen thuis ben en lekker tv kijk of een boek lees. Lekker op de bank, kleedje erbij, yes kopje thee erbij!
Dit was het dan, de thee tag! Hoe vond je deze tag?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten